Постижения и проблеми в преподаването на българска възрожденска култура/ културно-историческо наследство във Великотърновския университет (2003-2016) // ACHIEVEMENTS AND PROBLEMS IN THE TEACHING OF BULGARIAN RENAISSANCE CULTURE / HERITAGE IN UNIVERSITY OF VELIKO TARNOVO (2003-2016). - Насоки в академичното изследване и преподаване по етнология и антропология. Guidelines in academic research and teaching of Ethnology and Anthropology. Рецензент: д-р Фотини Толуди. София : Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, 2018, с. 9-17. ISBN 978-954-07-4595-4


Петков, Петко (2018) Постижения и проблеми в преподаването на българска възрожденска култура/ културно-историческо наследство във Великотърновския университет (2003-2016) // ACHIEVEMENTS AND PROBLEMS IN THE TEACHING OF BULGARIAN RENAISSANCE CULTURE / HERITAGE IN UNIVERSITY OF VELIKO TARNOVO (2003-2016). - Насоки в академичното изследване и преподаване по етнология и антропология. Guidelines in academic research and teaching of Ethnology and Anthropology. Рецензент: д-р Фотини Толуди. София : Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, 2018, с. 9-17. ISBN 978-954-07-4595-4


 Based on personal teaching experience and rich experience as administrator of several undergraduate and graduate courses in professional fields 3.1. Sociology, anthropology and cultural studies and 2.2. History and archeology, the author (one of the founders and leaders of the masters’ program “Cultural tourism” and “Cultural heritage” in Veliko Tarnovo University) shared impressions and conclusions on the subject. They are indicated positive results from the teaching of the respective disciplines in Bachelors and Masters’ degree of specialties such as “Cultural Tourism”, “Ethnology”, “History” and others. Problems and difficulties in the educational process related to different levels of preparation of students, lack of harmony and balance of the curriculum in different specialties, some legal imperfections concerning diverse students’ training and more are listed. Of particular interest are the diverse themes and relatively constant interest of graduates to develop theses in these disciplines, especially in the Masters’ degree.
  Доклад
 Българска възрожденска култура, Българско възрожденско културно-историческо наследство, преподаване, Етнология, Великотърновски университет




 Издадено
  25811
 Петко Петков

Научният архив поддържа инициативата за отворен достъп OAI 2.0 с начален адрес: http://da.uni-vt.bg/oai2/