Ромите и процесът на десегрегация в образованието, София: Куна, 2006, 189 с., ISBN - 10: 954-91621-2-5; ISBN - 13: 978-954-91621-2-7. Рецензенти: проф. д-р Георги Бижков, доц. д-р Нели Бояджиева.


Нунев, Йосиф (2006) Ромите и процесът на десегрегация в образованието, София: Куна, 2006, 189 с., ISBN - 10: 954-91621-2-5; ISBN - 13: 978-954-91621-2-7. Рецензенти: проф. д-р Георги Бижков, доц. д-р Нели Бояджиева. София


 Основната цел на монографията е да се представят знания за ромите и ромското образование, които да заострят вниманието и да засилят чувствителността на цялото българско общесдтво към една заложена в близкото минало мина в българското образование и последствията, до които тя може да доведе страната ни, ако не се вземат бързи и адекватни мерки за обезвреждането ѝ. Мината се нарича "сегрегация в образованието на ромските деца и ученици в обособените ромски квартали", а нейните опасни плодове са налице и, щем-нещем, вече "вкусваме" от тях. Представени са няколко типови модели за десегрегация на различните видове ситуация на сегрегация на ромското образование.
  Монография
 сегрегация, десегрегация, ромско образование, модели за десегрегация




 Издадено
  23501
 Йосиф Нунев

21. Ivanova, A. Вilingualism and education policy. sociobrains. In: SocioBrains. International scientific refereed online journal with impact factor. February 2018. Issue 42, p. 311-327 (318), ISSN 2367-5721. http://sociobrains.com/bg/top/Issue+41%2C+January+2018/.

22. Ivanova, A. Вilingualism and education policy. sociobrains. In: SocioBrains. International scientific refereed online journal with impact factor. February 2018. Issue 42, p. 311-327 (319), ISSN 2367-5721 http://sociobrains.com/bg/top/Issue+41%2C+January+2018/.

23. Ivanova, A. Вilingualism and education policy. sociobrains. In: SocioBrains. International scientific refereed online journal with impact factor. February 2018. Issue 42, p. 311-327 (321), ISSN 2367-5721. http://sociobrains.com/bg/top/Issue+41%2C+January+2018/.

20. Захова, С. Изследване на социални норми, които възпрепятстват достъпа на ромските момичета до образование. София: УНИЦЕФ , 2016, 92 с. (81), ISBN 978-954-92855-5-0.

19. Ганчев, П. Ромският въпрос /ЕС – България/: Ситуацията днес, политики, проблеми, решения. Сп. ЕurAsia. Geopolitikal Centre Eurasia. София, 2013, Online ISSN http://profpetkoganchev.blogspot.bg/2014/02/blog-post_6443.html

17. Buono-Ialamov, Lise. Apprentissage des langues étrangères par les enfants roms des Balkans : le cas de la Bulgarie. Étude des représentations sociales des langues familiales et des langues étrangères enseignées à l’école chez les Roms. Linguistique. 2012. Grenoble: Universite Stendhal – Grenoble 3, Annee universitaire 2011- 2012, 159 с. (6). https://dumas.ccsd.cnrs.fr/dumas-00734848/document

18. Марушиакова, Е., В. Попов. Цигани в Източна Европа. Курс лекции. София: Парадигма, 2012. 315 с. (299-300). ISBN 978-954-326-170-3.

16. Крумова,Т., Д. Колев, Г. Даскалова-Цветкова. В сб. „Преодоляване на традиционните и нови антиромски стереотипи”, 2011, с. 50 http://amalipe.com/files/publications/sbornik_materiali.pdf

14. Грекова, М. Децата от ромски произход в задължителното средно образование: интегрирани и сегрегирани училища. В: Годишник на Софийския университет „Св. Климент Охридски”, Философски факултет. Книга Социология: IТ. 102.I Ред. Кол. Майя Грекова и др., София: УИ „Св.Климент Охридски”, 2010, с. 175-186 (185). ISSN 0205-19-07.

15. Сотирова, М. Интеркултурност и идентичностни трансформации – образователни проекции. Сп. „Педагогика”, 2010, 20 (6), с. 15-27 (18), Print ISSN 0861-3982.

12. Джендова, Р. Музикалното възпитание в мултикултурна среда. В сб. „Технологични аспекти на интеркултурното образование”. Благоевград: УИ „Н. Рилски”, 2009, 170-174 (170). ISBN: 978-954-680-654-3.

13. Тилкиджиев, Н., В. Миленкова, К. Петкова, Н. Милева. Отпадащите роми. София: Институт „Отворено общество“, 2009, 328 с. (15), ISBN 978-954-9828-66-5.

3. Бояджиева, Н. Съвременни измерения на педагогическите принципи в интеркултурното образование и възпитание. В: Учебно-методическо пособие „Образователна и културна интеграция на ромски деца”. УИ „Неофит Рилски”: Благоевград, 2008, с. 27-35 (30), ISBN – 978-954-680-597-3.

4. Грекова, М. Интеграция на ромите в българското общество: Дела и документи (1999-2007). Сп. „Социологически проблеми”, 2008, ХХХХ (Специален брой), с. 103-136 (104). Print ISSN 0324-1572.

5. Иванов, М. За политиката на социално включване на ромите. Сп. „Социологически проблеми”, 2008, ХХХХ (Специален брой), с. 66-83 (74). Print ISSN 0324-1572.

6. Коен, Е., Кр. Кънев, Л. Батембергска, С. Тачева. Пътят към зрелостта. Оценка на десегрегационния процес, осъществяван от неправителствени организация. София: БХК, 2008, 208 с. (155), ISBN: 954-9738-27-8.

7. Коен, Е., Кр. Кънев, Л. Батембергска, С. Тачева. Пътят към зрелостта. Оценка на десегрегационния процес, осъществяван от неправителствени организация. София: БХК, 2008, 208 с. (155), ISBN: 954-9738-27-8.

8. Коен, Е., Кр. Кънев, Л. Батембергска, С. Тачева. Пътят към зрелостта. Оценка на десегрегационния процес, осъществяван от неправителствени организация. София: БХК, 2008, 208 с. (17), ISBN: 954-9738-27-8.

9. Макариев, П. Мултикултурализмът между толерантността и признанието. София: Изток-Запад, 2008, 240 с. (106), SBN: 978-954-321-437-2.

10. Сотирова, М. Интеркултурни компетентности и нагласи на учителите за работа в мултикултурна среда. В: Учебно-методическо пособие „Образователна и културна интеграция на ромски деца”. Благоевград: УИ „Неофит Рилски”: 2008, с. 5-26 (11), ISBN - 978-954-680-597-3

11. Тилкиджиев, Н. Методологически подход към ромите и другите етноси: Политика на етноса или политика за еманципация на индивида? Сп. „Социологически проблеми”, 2008, ХХХХ (Специален брой), с. 7-21 (8). Print ISSN 0324-1572.

1. Advancing Education of Roma in Bulgaria Country Assessment and the Roma Education Fund’s Strategic Directions. Budapest: Roma Education Fund, 2007, 70 p. (61), ISBN: 978-963-87398-3-4. https://www.romaeducationfund.org/sites/default/files/publications/bulgaria_report.pdf

2. Jetchev, G. Politiques d’integration des minorites en bulgarie (etat des lieux). Appropriation du français et pedagogie convergente dans l’ocean Indien. Paris: Contemporary Publishing International . Université de Maurice les 29 et 30 janvier 2007, 73-84 p. (80), Print ISBN: 978-2-914610-54-4.

Научният архив поддържа инициативата за отворен достъп OAI 2.0 с начален адрес: http://da.uni-vt.bg/oai2/