Дом между Горноуралск и Париж. Бележки върху семантиката на художественото пространство във филма "Журналист" (1967)


Няголова, Наталия (2017) Дом между Горноуралск и Париж. Бележки върху семантиката на художественото пространство във филма "Журналист" (1967) "Любословие. Годишно списание за хуманитаристика", бр. 17 "Провинциализъм и космополитизъм", 2017, с. 55 - 70, ISSN 1314 - 6033


 The article offers observations on the semantics of the artistic space in Sergey Gerasimov’s film Journalist (1967). It traces the models of the socialist realism canon, the poetics of Khrushchev’s Thaw, the mythopoetic tradition, and the author’s original approach in constructing the spatial scheme of the film. We outline the cinematic narrative’s connection to the sociocultural processes of the 1960s in the Soviet and pan- European context.
  Статия
 topos, cinematic narrative, Khrushchev’s Thaw, mythopoetics, socialist realism




 Издадено
  20455
 Наталия Няголова

Научният архив поддържа инициативата за отворен достъп OAI 2.0 с начален адрес: http://da.uni-vt.bg/oai2/