Легкоступ,
Магдалена
(2015)
Case Studies in Religious Education as a Method of Experiential Learning
Methods of teaching in religious education: learning by heart or by experience? : proceedings of the conference held in Sofia, Bulgaria, June 17-21, 2014 / [ed. by Risto Aikonen, Andrian Aleksandrov]. Sofia : Regional Development Foundation, 2015, p. 42-49. ISBN - 978-954-92940-9-5. COBISS.BG-ID - 1274426084
Обучението чрез казуси в българското религиозно образование е недостатъчно разработена и описана научна област. За разлика от казусите, които се прилагат в областта на правото, бизнеса и мениджмънта и които целят главно развитие на умения и способности за вземане на решения в проблемна ситуация или ситуация на информационен дефицит, казусите в обучението по религия целят развитие на чувствителност към въпросите на вярата, религиозно-нравствена и интеркултурна компетентност. Тези резултантни променливи от обучението са изключително необходими за духовното развитие, възпитание и гражданско образование на младите хора, тъй като съответстват на доминиращите характеристики на съвременните общества.
Използването на казуси в обучението по религия означава представяне на реално съществуващо или въображаемо религиозно-нравствено противоречие, на което учениците трябва да намерят и обосноват решение. Описанието на казуса разкрива проблемна ситуация, възникването и развитието й до определен критичен момент, както и свързаните с нея личности или групи от хора, имащи различно отношение към проблема. Учениците анализират причините за появата на трудния за разрешаване въпрос, оценяват съществуващата обстановка предимно в религиозно-нравствен аспект. Те обсъждат, избират един от посочените варианти за решение или предлагат нов, аргументират своя избор, позовават се на усвоени знания и жизнен опит. Дейността на учениците е творческа, аналитична, изследователска. Действията са насочени към намиране на оптимален и правилен изход от възникналата проблемна ситуация, който да не противоречи на Христовото учение.
Статия
обучение по религия, казус, учене чрез опит
Хуманитарни науки
Религия и теология
Социални, стопански и правни науки
Педагогика на обучението по…
Humanities
Religion and Theology
Social sciences, economic sciences and law
Pedagogy of Teaching…
Издадено
18029
Магдалена Легкоступ
|