Часът по народно пеене като терен за качествени педагогически изследвания.


Ганева, Ана (2013) Часът по народно пеене като терен за качествени педагогически изследвания. Сб. от Втори научен семинар на докторанти, постдокторанти и млади учени на ВТУ "Св. св. Кирил и Методий", Велико Търново, 6 юни 2013 г. Ред. кол. Пламен Легкоступ ... и др. В. Търново: Фабер, 2013, ISBN 978-954-400-985-4 COBISS.BG-ID 1261571556


 Vocal and instrumental music education is implemented in practice on the principle of qualitative research. It occurs individually, there is no metric character, and it permits a larger approach to the subjects of educational impact, and suggests openness and variability. There are hypotheses, empirically formed during the course of training, which are verified by quantitative research barely subsequently. The way to achieve quality experiment in folk singing classes is demonstrated with an example from the field of ornaments - methodology for acquiring mordents. It is shown the way in which are identified deficiencies in the existing methodology during the pedagogic work, they are tested new ways of acquiring mordents in exactly fixed stages and generated hypothesis on the effectiveness of the proposed approach.
  Доклад
 качествено изследване, обучение по народно пеене, орнаменти, мордент, методи




 Издадено
  15223
 Ана Ганева

Научният архив поддържа инициативата за отворен достъп OAI 2.0 с начален адрес: http://da.uni-vt.bg/oai2/